איך להעביר את ביטוח המשכנתא

למרות שעל פניו העברת ביטוח המשכנתא נראה כמשהוא מסובך, ומכאן חלק מהנטיה לדחות את זה שוב ושוב.חשוב לדעת שמדובר בפעולה פשוטה מאוד.

ראשית כל כדאי להזכיר שהעברת הביטוח יכולה לחסוך לנו הרבה מאוד כסף, די אם נחשב עלות שנתית בלבד כבר נראה שמדובר בחסכון גדול .
לדוגמה אם עלות הביטוח משכנתא כיום עומד על סך 120 ש"ח לחודש , והצלחנו להוריד את העלות ל90 ש"ח בחודש. חסכון של 30 ש"ח בלבד . אולם בחישוב שנתי 30*12=360 כך שמדובר בחסכון של 360 ש"ח לשנה.
כמובן שאין שום סיבה להמשיך ולהוציא סתם את הסכום הזה כל שנה, מה גם שלפעמים הביטוח משכנתא של החברה החדשה מכסה יותר ומשתלם יותר.
ועכשיו אחרי שעוררנו מחדש את הרצון לעשות משהוא ניגש לסדר הפעולות.
דבר ראשון כדאי לבצע מכרז בין החברות כפי שהוזכר כבר בפוסט על בחירת חברת ביטוח.
לאחר שבחרנו בחברה והתמקחנו על המחיר וקבלנו את ההצעה המשתלמת, ניתן לפנות בטלפון לחברת הביטוח החדשה ולאשר את רכישת הביטוח משכנתא אצלהם.
רוב החברות מטפלות בעצמן בביטול הביטוח הקודם , הקמת הביטוח החדש והצגתו לבנק. כאשר מצדכם צריך רק לחתום על טופס ביטול .
להרחבת הידע כיצד מתבצע התהליך:
מבחינת הבנק הוא לא יכול להרשות לעצמו להשאר חשוף אפילו לא לזמן מועט ללא ביטוח מבהנ או ביטוח חיים על המשכנתא. כך שדבר ראשון עלינו להקים את הביטוח החדש ורק אחר כך לבטל את הקודם . אם נבצע את זה לבד מרב הסיכויים שנשלם על מספר ימים לפחות ביטוח כפול. וזאת אם הכול ילך כשורה. נדע כאשר הביטוח החדש הוקם , נעדכן את הבנק , וחברת הביטוח הקודמת תאשר את הביטול , ונזכור לעדכן אותם בכך. לעומת זאת במצב הנוכחי הדברים אמורים להסתדר בסדר הנכון ובזמן הנכון , וביותר מכך האחריות שלא נשלם כפול מונחת על חברת הביטוח החדשה שמפלת בהליך העברת ביטוח המשכנתא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על שהקדשת מזמנך להגיב
אני נקרא את תגובתך בתשומת לב מרובה